Monday, February 18, 2013

Kelas 3 tiers stack wedding cake yg penuh glammm!!

Sabtu bebaru ni..telah berlangsungnya kelas kek wedding 3 tiers (stack techniques) di CuitCuteCakes.. Tenaga pengajar yg di import khas dari JB; Noni (Rahani) dtg mengajar.11 pelajar menghadiri kelas yg penuh glam ni. Rata2 background student yg attend kelas ni adalah dari yg tak de basic sehingga lah yang dah memang dok buat bisness kek wedding dah..
Ni satu2nya gambar lengkap yg  sempat ai ambik masa kelas berlangsung yang include keseblas-seblas student.. hehe
tengah xcited masa ni bila dah tengok kek stack 3 tier didepan mata
Tengah tengok cikgu Noni tunjuk contoh cemana nak decorate cake
qumun apa tu!!!??.. 
ok.. jom kita tengok antara kengkawan kita yg beraksi menghasilkan kek super chun yg menawan..



..... dan ini lah hasilnya... sangat kabaabomm..
 
 ni gambar sebahagian yang 'bertahan'.. lagi 5 dah terus cabut balik setelah selesai mendeco sbb 'drebar' dan askar2 dah menunggu lama kat luar kelas.. hehe.. so 6 kek dan 6 student ni aja sempat disatukan dgn kengkawan kek yg lain utk seisi pergambaran..

Alhamdulillah kelas selesai dengan jayanya.. yang best pasai kelas harini.. adalah mempelajari teknik nak buat kek soft fondant yg lebih kukuh.. stabil dan tak mudah crack walaupun menggunakan kek sponge.!!. Menurut testimonial pelajar yang tinggal jauh pun bagitau kat ai kek 3 tingkat yg tinggi dan kaya ngan bonga2 tu selamat sampai tanpa ada kesan crack sedikitpun walaupun menempuhi perjalanan yang lama... hehehe yang tu lahh yang kita nak sangat2 berlaku kalau kek kita di buat penghantaran jauh.. 'kek selamat'..

Orait.. tengkeiuww cikgu Noni kerana sanggup dtg nun jauh dari JB utk memberi peluang kami2 kat utara ni mempelajari pelbagai rohsia dan teknik nek buat kek selamat lagi glamer tu.. tengkeiuw2..

Utk uolls yg tak sempat datang join kelas ni, dont worry.. kelas cegini akan diulang tayang jika ada request. CCC juga terima pelajar yang nak belajar teknik kek ni jika request kelas DIY private n personal.. ok tata

2 comments:

  1. kelas ramai2 tu fondant kek ke

    ReplyDelete
  2. Anonymous15/1/14

    Kak..sy nk join klas ni.ada ke buat thn ni

    ReplyDelete